Amortisör Arızalarının Sebep ve Çözümleri
Süspansiyon çok sert
Sebep
- Kişisel his, algı veya yorum
- özelliğini kaybetmiş amortisör
- yanlış seçilmiş amortisör
- yanlış seçilmiş helezon yay
Çözüm
- amortisörü takana kişi bilgilendirilir durumun kontrolü istenir
- amortisör ve helezonların kontrolü ve gerekirse yenilenmesi *aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için bir süre kullanılır
Çok Yumuşak
Sebep
- amortisör arızalı *kişisel his algı veya yorum *iç parçalar aşınmış *helezon zayıflamış
- yanlış seçilmiş amortisör
Çözüm
- amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerektiğinde yenilenmesi
Yol tutuş zayıf
Sebep
- amortisör değiştirildikten sonra aracın geometrik ayarlarının yaptırılmaması
- araçla uyumsuz amortisörler
Çözüm
- aracın geometrik ayaraları kontrol ettirilir.
- amortisör çift olarak değiştirilir, ideali dördünün birden değiştirilmesidir.
Çökme var
Sebep
- kırık veya yorgun helezonlar *yanlış seçilmiş amortisör
- kilitlenmeiş amortisör
Çözüm
- doğru yaylarla değiştirilir
- seçim o işin eğitimini almış kişilere yaptırılır,
- amortisör kilitlenmişse komple değiştirlir
Düzensiz ve bölgesel lastik aşınması
Sebep
- araç üreticisi önerileri dışında lastik basıncı
- yanlış ayarlanmış ön / arka düzen sistemi
- düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler *aşırı yumuşak süspansiyon
- aşınmış amortisörler
- sürüş tipi
Çözüm
- lastik şişirme basıncı araç üreticisi firma değerlerinde ayarlanır. *aracın geometrik ayarları kontrol ettirilir
- her 20 bin kilometrede bir veya her yıl amortisörler kontrol ettirilir
Gürültü varsa
Sebep
- gevşek toz tüpü
- kötü monte edilmiş amortisörler *yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler
- yanlış veya aşınmış montaj parçalarının kullanımı
Çözüm
- montaj kontrol edilir
- gerekirse amortisörler veya montaj parçaları değiştirilir
- süspansiyon sisteminin diğer elemanları kontrol edilir
Direksiyon titriyorsa
Sebep
- araç üreticisi önerileri dışında ayarlanmış lastik şişirme basıncı
- balansı bozulmuş tekerlek veya geometrik ayar
- düzensiz aşınmış frenler veya fren diskleri
- aşınmış direksiyon amortisörü
- kötü monte edilmiş amortisör
Çözüm
- lastik şişirme basıncı araç üreticisi firma değerlerinde ayarlanır *aracın geometrik ayarları kontrol ettirilir
- aşınmış parçalar değiştirilir ^amortisör montajı kontrol edilir
Yağ kaçağı varsa
Sebep
- montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili
- hasarlı toz tüpü
- toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör *aracın çok tozlu ortamda kullanılması
- aşınmış keçe *hasarlı amortisör tüpü
- paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe
Çözüm
- amortisörün değiştirilmesi
Gaz kaçağı varsa
Sebep
- hasarlı keçe
- gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı
- üretim sırasında gaz konulmaması
Çözüm
- amortisörün değiştirilmesi