Hesap Oluştur

Şifremi Unuttum?

Amortisör Arızalarının Sebep ve Çözümleri

Süspansiyon çok sert

Sebep

  • Kişisel his, algı veya yorum
  • özelliğini kaybetmiş amortisör
  • yanlış seçilmiş amortisör
  • yanlış seçilmiş helezon yay

Çözüm

  • amortisörü takana kişi bilgilendirilir durumun kontrolü istenir
  • amortisör ve helezonların kontrolü ve gerekirse yenilenmesi *aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için bir süre kullanılır

Çok Yumuşak

Sebep

  • amortisör arızalı *kişisel his algı veya yorum *iç parçalar aşınmış *helezon zayıflamış
  • yanlış seçilmiş amortisör

Çözüm

  • amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerektiğinde yenilenmesi 

Yol tutuş zayıf

Sebep

  • amortisör değiştirildikten sonra aracın geometrik ayarlarının yaptırılmaması
  • araçla uyumsuz amortisörler

Çözüm

  • aracın geometrik ayaraları kontrol ettirilir.
  • amortisör çift olarak değiştirilir, ideali dördünün birden değiştirilmesidir.

Çökme var

Sebep

  • kırık veya yorgun helezonlar *yanlış seçilmiş amortisör
  • kilitlenmeiş amortisör

Çözüm

  • doğru yaylarla değiştirilir
  • seçim o işin eğitimini almış kişilere yaptırılır,
  • amortisör kilitlenmişse komple değiştirlir

Düzensiz ve bölgesel lastik aşınması

Sebep

  • araç üreticisi önerileri dışında lastik basıncı
  • yanlış ayarlanmış ön / arka düzen sistemi
  • düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler *aşırı yumuşak süspansiyon
  • aşınmış amortisörler
  • sürüş tipi

Çözüm

  • lastik şişirme basıncı araç üreticisi firma değerlerinde ayarlanır. *aracın geometrik ayarları kontrol ettirilir
  • her 20 bin kilometrede bir veya her yıl amortisörler kontrol ettirilir

Gürültü varsa

Sebep

  • gevşek toz tüpü
  • kötü monte edilmiş amortisörler *yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler
  • yanlış veya aşınmış montaj parçalarının kullanımı

Çözüm

  • montaj kontrol edilir
  • gerekirse amortisörler veya montaj parçaları değiştirilir
  • süspansiyon sisteminin diğer elemanları kontrol edilir

Direksiyon titriyorsa

Sebep

  • araç üreticisi önerileri dışında ayarlanmış lastik şişirme basıncı
  • balansı bozulmuş tekerlek veya geometrik ayar
  • düzensiz aşınmış frenler veya fren diskleri
  • aşınmış direksiyon amortisörü
  • kötü monte edilmiş amortisör

Çözüm

  • lastik şişirme basıncı araç üreticisi firma değerlerinde ayarlanır *aracın geometrik ayarları kontrol ettirilir
  • aşınmış parçalar değiştirilir ^amortisör montajı kontrol edilir

Yağ kaçağı varsa

Sebep

  • montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili
  • hasarlı toz tüpü
  • toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör *aracın çok tozlu ortamda kullanılması
  • aşınmış keçe *hasarlı amortisör tüpü
  • paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe

Çözüm

  • amortisörün değiştirilmesi

Gaz kaçağı varsa

Sebep

  • hasarlı keçe
  • gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı
  • üretim sırasında gaz konulmaması

Çözüm

  • amortisörün değiştirilmesi
TOP

amortisor-arizalarinin-sebep-ve-cozumleri