Aşınmış veya Bozuk Amortisörlü Sıkça Görülebilecek Olumsuzluklar
Aşınmış veya bozuk amortisörlü sıkça görülebilecek olumsuzluklar;
- yayların yetersiz sönümlemesi nedeni ile lastiğin yolla olan temasının zaman zaman kesilmesi, kötü yol tutuş, direksiyon hakimiyetinde azalma
- virajlarda savrulma
- frenleme esnasında dalma ve fren mesafesinin uzaması,
- ıslak zeminde erken kayma
- lastiklerin hızlı ve bölgesel aşınması
- sürücünün erken yorulması ve tepki verme süresinde azalma
- sarsıntı sonucu oluşan farların aydınlatma yüksekliklerinin değişmesi sonucunda karşıdan gelen veya önden seyreden araç sürücülerinin dikkatini dağıtma ve görüşünü engelleme
- gece sürüşlerinde, araç farlarının yolu düzensiz aydınlatması sonucunda sürücüde göz yorgunluğu ve dikkat dağılması
Amortisörlerde araçtaki diğer aksamlar gibi zamanla aşınırlar, ancak bu aşınma çok yavaş gerçekleşir. Genellikle sürücü önceleri hafif değişiklikler algılasada gerçek anlamda farkına varamadan bu duruma alışır. Araç kullanımını amortisörlerin değişen durumuna göre ayarlar. Amortisörlerin emniyet sınırına yaklaştığını ya da geçtiğini anlayamaz.Amortisörlerin gerçek durumları "Amortisör Test Cihazı" ile belirlenmelidir.Aracı her köşesinden sert bir şekilde esneterek yapılan kontroller asla amortisörlerin etkin çalışma yüzdelerini vermez. Sağ ve sol amortisörün çalışma etkinlik farkı bir kaza sebebi olabilir. Ülkemiz yol şartları göz önünde bulundurulduğunda, her 20.000 km de veya yılda en az bir defa kontrol ettirilmelidir.